Wyścigowe paliwo Shell V-Power z domieszką biopaliw, po raz pierwszy w 24-godzinnym wyścigu Le Mans

Shell kolejny raz udowodnił swoje innowacyjne podejście oraz zaangażowanie w tworzenie i rozwój jeszcze bardziej wydajnych paliw. Poprzez wprowadzenie domieszki BTL (technologia: Biomass to Liquids) do paliwa wyścigowego Shell V-Power Diesel uzyskał paliwo bardziej przyjazne środowisku. Po raz pierwszy zostanie ono zastosowane 14 czerwca we Francji podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans.

Pierwszy raz w historii wyścigu Le Mans wykorzystane zostanie biopaliwo drugiej generacji. Dowodzi to roli wyścigu, jako pola testowego dla nowych technologii oraz paliw innowacyjnych, w tym także biopaliw. Shell V-Power Diesel zawiera także paliwo syntetyczne GTL (Gas to Liquids - technologia upłynniania gazu), pochodzące z naturalnego gazu, co zapewnia bardzo czyste i wydajne spalanie.

BTL to bardzo wydajne paliwo syntetyczne do silników diesla, wykonane z biomasy typu niespożywczego (non-food), takiej jak pozostałości leśne lub odpady drewna, co daje możliwość redukcji CO2 aż do 90% w porównaniu z konwencjonalnym olejem napędowym.

Ten nowy rodzaj biopaliwa zostanie dodany do paliwa wyścigowego Shell V-Power Diesel wraz ze stosowanym już wcześniej komponentem GTL, który obecnie produkowany jest na skalę komercyjną i wykorzystywany w paliwie Shell V-Power Diesel od roku 2006.

W 2006 roku Shell wraz z Audi Sport zapoczątkowali nowy rozdział w historii sportów motorowych - prezentując pierwszy samochód z silnikiem diesla, który zwyciężyłw 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Swój sukces firmy Audi Sport i Shell powtórzyły także w roku kolejnym, 2007.

Przy rozwoju paliwa BTL grupa Shell współpracuje z niemiecką firmą CHOREN Industries GmbH. Ośrodek CHOREN wyprodukował komponent BTL, który mieszany jest z paliwem Shell V-Power Diesel wykorzystywanym podczas wyścigu Le Mans, a w ciągu najbliższych 12 miesięcy pierwsza na świecie pilotażowa fabryka firmy CHOREN, mieszcząca się we Freibergu w Niemczech, rozpocznie produkcję paliwa na skalę masową.

Richard Karlstetter, Dyrektor Techniczny w dziale paliw wyścigowych Shell, przyznał: „To wciąż początki wprowadzania paliw BTL, a sporty motorowe to doskonała okazja dla Shell, by je przetestować. Cieszymy się, że możemy zademonstrować wydajność paliwa wyścigowego Shell V-Power Diesel, opartego zarówno na GTL, jak i BTL”.

Ulrich Baretzky, Szef Działu Technologii Silników w Audi Sport, oświadczył: „Kluczową częścią sukcesu Audi R10 TDI na wyścigu Le Mans jest zapewnienie właściwego paliwa, które sprawi, że samochód będzie miał więcej mocy przez dłuższy czas. Shell V-Power Diesel w sposób bardzo istotny przyczynia się do sukcesów, jakie odnosi Audi Sport podczas Le Mans".

Daniel Poissenot, wiceprezydent ds. sportowych w Automobile Club l’Ouest (ACO), organizacji zarządzającej wyścigiem Le Mans, powiedział: „Biopaliwo drugiej generacji zostanie po raz pierwszy wykorzystane podczas wyścigu Le Mans, podkreślając tym samym rolę zawodów w testowaniu nowych technologii”.

Shell V-Power Diesel jest wysoce wydajnym olejem napędowym zaprojektowanym tak, aby dawać nowoczesnym silnikom diesla więcej mocy przez dłuższy czas. Obecnie jest ono dostępne na ponad 7 tysiącach stacji w całej Europie, a naukowcy firmy Shell wykorzystali tę samą technologię paliwową stosowaną w ogólnie dostępnym paliwie Shell V-Power Diesel, aby stworzyć specjalne paliwo wyścigowe na rajd Le Mans.

Dodatkowe informacje:

Royal Dutch Shell plc jest brytyjsko-holenderskim koncernem petrochemicznym, którego siedziba główna mieści się w Hadze, ale akcje grupy obecne są na giełdach w Londynie, Amsterdamie i Nowym Jorku. Koncern Shell działa w ponad 130 krajach, a jego działalność obejmuje: wydobycie ropy i gazu ziemnego; produkcję i sprzedaż upłynnionego gazu naturalnego oraz technologię upłynniania gazu; sprzedaż i transport produktów paliwowych oraz chemicznych; projekty dotyczące odnawialnych źródeł energii, takich jak m. in. wiatr, energia słoneczna oraz biopaliwa. www.shell.com/aboutshell

Działalność koncernu Royal Dutch Shell plc jest dostosowana do rządowych wytycznych dotyczących stosowania biopaliw, a posiadane doświadczenie, wiedza specjalistyczna oraz inne cechy sprawiły, że koncern stał się największym na świecie dystrybutorem biopaliw. Firma współpracuje z wytwórcami biopaliw, aby zabezpieczyć w ten sposób swoje zasoby oraz wspierać świadomość społeczną w kwestiach związanych z ochroną środowiska. Shell jest liderem na rynku rozwoju biopaliw następnej generacji, dzięki wykorzystaniu odpadów roślinnych, które nie pochodzą z upraw spożywczych. Koncern opiera swą produkcję na procesach alternatywnych i wytwarza paliwa o wysokiej wydajności.

CHOREN Industries GmbH jest światowym liderem na rynku systemów gazyfikacji materiałów stałych zawierających węgiel. Firma stała się wiodącym wytwórcą biopaliw syntetycznych (BTL), dzięki procesowi Varbo-V, opatentowanemu na skalę międzynarodową. Ma swoje biura we Freibergu oraz w Hamburgu. W roku 2005 Shell stał się udziałowcem firmy CHOREN Industries oraz jest dostawcą technologii Fischer Tropsch, wykorzystywanej w procesie BTL, zapewniając niezbędne wsparcie techniczne. www.choren.com 

Źródło Shell. Dostarczył netPR.pl
Authors

Related posts

Top