Shell inspiruje młodych inżynierów!

Warszawa 19 marca 2007 - W tegorocznej edycji Shell Eco-marathon po raz drugi uczestniczyć będą Polacy. Dwie drużyny z Politechniki Warszawskiej wystartują w zawodach najbardziej oszczędnych energetycznie pojazdów. W Eco-marathonie wystartuje ponad 250 zespołów reprezentujących w większości kraje europejskie. Patronat nad imprezą objął Komisarza Unii Europejskiej ds. Nauki i Badań. Zwycięzców tegorocznych zawodów poznamy podczas finału, który zostanie rozegrany w dniach 11-13 maja na torze wyścigowym Nogaro na południu Francji. 

 Eco-marathon Shell 2007 będzie największą z dotychczasowych imprez. Udział w nim weźmie ponad 250 zespołów złożonych z uczniów i studentów, reprezentujących placówki edukacyjne z 20 krajów. Zadaniem uczestników jest zaprojektowanie i samodzielne zbudowanie energooszczędnych pojazdów, których możliwości zostaną zweryfikowane na torze wyścigowym. W dniach 11-13 maja przez Nogaro we Francji przejedzie flota futurystycznych, przyjaznych środowisku pojazdów. Będą one ilustracją tego, w jaki sposób dzisiejsi młodzi naukowcy i technicy mogą wpłynąć na przyszłość transportu.  W polskich barwach w tym roku wystartują 2 zespoły z Politechniki Warszawskiej. Zaprojektowane przez nich pojazdy będą napędzane etanolem i benzyną. To już drugi start Polaków w Eco-marathonie. Rok temu studenci ze Studenckiego Koła Aerodynamiki Pojazdów sponsorowanego przez firmy Vattenfall i isens działającego na Wydziale Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa zajęli 3. miejsce w kategorii pojazdów napędzanych etanolem i otrzymali wyróżnienie w zakresie bezpieczeństwa. 

Udział w zawodach był ciekawą przygodą. Na całym świecie toczy się teraz dyskusja na temat przyszłości energetyki, a my możemy w niej uczestniczyć projektując nasz własny energooszczędny pojazd i startując w Eco-marathonie Shell - mówi Radek Waszkiewicz, manager zespołu z MEiL. 

Po raz pierwszy na starcie pojawi się w tym roku reprezentacja Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych PW, którą wspiera Autodesk. Zachęcił nas sukces naszych kolegów z MEiL. Już teraz wiemy, ze Eco-marathon to dla nas ważne doświadczenie, a przede wszystkim możliwość rozwijania pasji samochodowych - powiedział Łukasz Bachara, manager ekipy z SiMR. 

Patronat nad europejskim Eco-marathon Shell objął Komisarz Unii Europejskiej ds. Nauki i Badań, Janeza Potočnika. Z ogromną przyjemnością i uwagą będę śledził przebieg Eco-marathonu Shell 2007. Impreza doskonale ilustruje europejskie podejście do badań w XXI wieku – powiedział.  

Zadaniem zespołów uczestniczących w Eco-marathonie Shell jest zbudowanie pojazdu, który jest w stanie pokonać jak największą odległość przy zużyciu ekwiwalentu jednego litra paliwa. Aktualny rekord w kategorii silników spalinowych ustanowili w 2004 roku Francuzi reprezentujący Lycée La Joliverie. Zaprojektowany przez nich pojazd byłby w stanie pokonać 3410 km na jednym litrze paliwa. Jeszcze bardzieimponujące wyniki osiągnęła drużyna ze Szwajcarii. Bolid, wykorzystujący ogniwa paliwowe, mógłby przejechać 3836 km przy zużyciekwiwalentu jednego litra paliwa.

Taka efektywność energetyczna pozwoliłaby pokonać odległoścć dzielącą Paryż od Pekinu na 4 litrach paliwa.  Zespoły mogą zostać nagrodzone w wielu dodatkowych kategoriach, m.in. na najlepszy prototyp auta miejskiego, najbardziej proekologiczny pojazd, najlepszą innowację techniczną, najbardziej imponującą konstrukcję lub najskuteczniejszą kampanię komunikacyjną.   

Dalsze informacje:

Bezpłatne zdjęcia: www.shell.com/eco-marathon,'

Media Centre / Picture Library.Materiały telewizyjne / wideo z poprzednich imprez Eco-marathon Shell: email [email protected]

Europejski Eco-marathon Shell: www.shell.com/eco-marathonAmerykański Eco-marathon Shell: www.shell.com/us/ecomarathon  

Źródło Shell. Dostarczył netPR.pl
Authors

Related posts

Top