Mobilna telewizja w faktach i liczbach

Telewizja w komórce to świetny sposób na nudę – uważają jej użytkownicy. Przeciętnie oglądają programy mobilnej TV ponad 100 minut tygodniowo. Miesięcznie płacą za tę możliwość ok. 14 euro. Badacze Ericssona na przełomie 2006 i 2007 r. ankietowali 721 użytkowników mobilnej telewizji w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Korei, Włoszech i Francji. Kraje te zostały wybrane na podstawie web studies spośród tych, które miały największa grupę użytkowników Mobile TV. Respondenci mieli od 15 do 34 lat i reprezentowali 10-milionową rzeszę użytkowników mobilnej TV na świecie. Badacze chcieli wiedzieć, jak oceniają oni nowe usługi, w jaki sposób z nich korzystają. A wszystko po to, by wiedzieć, jak można ulepszyć tę technologię i dopasować ją do oczekiwań odbiorców. Z badań wynika, że użytkownicy telewizji to przeważnie mężczyźni (stanowią 70 proc. całej grupy). Większość z nich to studenci i osoby pracujące. Większość rozpoczęła korzystanie z telewizji mobilnej niedawno. 60 proc. badanych mniej, niż 6 miesięcy temu, a 30 proc. najwyżej rok temu. Większość uznaje nową technologię za ekscytującą i używa jej tak często, jak tylko to możliwe. Prawie 40 proc. badanych używa telewizji mobilnej codziennie. Okazało się, że najczęściej usługa ta pozwala zagospodarować czas podczas dojazdów do pracy, na uczelnię czy spotkanie. Wiele osób włącza „komórkowy telewizor” podczas przerw w codziennych zajęciach lub czekając na kogoś. Mobilna telewizja służy też do śledzenia na bieżąco ważnych wydarzeń politycznych lub sportowych. Najrzadziej komórkową telewizję włącza się w domu, jednak gdy przeliczono to na minuty wyszło na jaw, że właśnie wtedy ogląda się ją najdłużej. Najwięcej telewizji komórkowej oglądają Koreańczycy – prawie 170 minut tygodniowo. Najmniej – Francuzi (69 minut). Światowa średnia wynosi 102 minuty. Ceny mobilnej TV są na świecie bardzo zróżnicowane. Usługa najtańsza jest w Japonii, gdzie średnio kosztuje 6 euro miesięcznie. Najdroższa jest we Włoszech – 25 euro. Światowa średnia wynosi 14 euro. Ponad połowa użytkowników płaci za telewizję w abonamencie za swój telefon komórkowy. 30 proc. badanych twierdzi, że w ogóle nic za nią nie musi płacić. Wskaźnik ten zawyża Japonia, gdzie aż 60 proc. badanych korzysta z bezpłatnej TV. Inne metody płatności poza abonamentem to opłata za konkretny obejrzany program, czy konieczność oglądania reklam w zamian za korzystanie z TV. Okazuje się jednak, że czy usługa jest bezpłatna, czy też płaci się za nią w jakiś sposób, nie ma właściwie wpływu na czas oglądania telewizji. Spośród osób, które płacą za mobilną TV, ok. połowa uważa, że jej cena odpowiada wartości usługi. Jednak 45 proc. postrzega ją jako drogą lub zbyt drogą.
Źródło Ericsson Sp. z o.o.. Dostarczył netPR.pl
Authors
Tags , , ,

Related posts

Top