Milioner w salonie wyposażenia wnętrz

DOMOSFERA MILIONERA

Niemal 16 tysięcy osób zadeklarowało w ubiegłym roku dochód do opodatkowania wyższy niż 1 mln zł – tak wynika z danych izb skarbowych za 2014 r. Polacy się bogacą, więc i milionerów systematycznie przybywa. Ze zrozumiałych względów, najbogatsi chronią swoją prywatność – dlatego o tym, jak mieszkają, wiedzą często tylko ich najbliżsi… i sprzedawcy. O zwyczaje zakupowe polskich milionerów pytamy Annę Żak, opiekuna klienta Prestige z salonu wyposażenia wnętrz Max-Fliz.

Red.: Według danych z izb skarbowych, najwięcej milionerów mieszka w województwie mazowieckim, górnośląskim, małopolskim, wielkopolskim i dolnośląskim. W trzech z nich Max-Fliz ma swoje salony i showroomy. Czy często zaglądają do Was goście z przysłowiowym „grubym portfelem”?
Anna Żak (AŻ): Powiedziałabym, że całkiem często, a w zasadzie coraz częściej. Zdecydowanie można zauważyć tendencję wzrostową, jeśli chodzi o liczbę klientów pytających o towary luksusowe. Między innymi z tego powodu w Krakowie przeorganizowaliśmy w tym roku Strefę Architekta i przygotowaliśmy tzw. Prestige Room, czyli showroom, do aranżacji którego użyliśmy jedynie ekskluzywnych materiałów. Stawialiśmy na wyposażenie najciekawsze wzorniczo, od producentów, dla których dbałość o najwyższą jakość jest priorytetem. W konsekwencji powstało miejsce, w którym możemy zaprezentować Klientowi czy projektantowi topowy asortyment marek z najwyższej półki. Na miejscu dostępne są tez katalogi produktowe i stanowiska pracy dla architektów wnętrz, którzy niemal zawsze są zatrudniani przez wspomnianych milionerów do aranżacji wybranego pomieszczenia.

Red.: Najbogatsi nie maja wyczucia estetyki i przestrzeni?
AŻ: Przeciwnie. Gro z nich to osoby bardzo wyczulone na piękno i harmonię we wnętrzach, i dlatego właśnie zatrudniają architekta, by mieć pewność, że znajdą się one w ich domach. Nie sztuką jest przecież wydać duże pieniądze, ale zrobić to z głową. Wbrew pozorom, najbogatsi klienci nie szastają pieniędzmi i często podkreślają, że za podstawę swojego sukcesu uznają przede wszystkim mądre inwestowanie w jakość.

Red.: Nie oznacza to chyba jednak, że nie dają się porwać fantazji?
AŻ: Oczywiście, gdy architekt wnętrz dowiaduje się, że nie musi liczyć się z kosztami proponowanych przez siebie aranżacji, może swobodnie rozwinąć skrzydła i tworzyć wnętrza naprawdę unikatowe i piękne. Nie ulega wątpliwości, że taki brak ograniczeń wpływa korzystnie na kreatywność i designerzy bardzo sobie cenią możliwość pracy w tak komfortowych warunkach. Ale proszę mi wierzyć, milionerzy to też ludzie i nade wszystko cenią sobie wygodę i funkcjonalność. Dobrze, jeśli wnętrze świetnie wygląda i można pochwalić się nim znajomym, ale przede wszystkim musi być przyjazne dla domowników. Najbogatsi klienci wybierają materiały najwyższej jakości i chętnie sięgają po produkty powstałe w oparciu o innowacyjne technologie – stać ich przecież na to, by korzystać z najnowszych osiągnięć inżynierii materiałowej. Jednak priorytetem jest stworzenie w domu odpowiedniej atmosfery.

Red.: Rynek produktów luksusowych w Polsce sukcesywnie się powiększa. Dostępne są już praktycznie wszystkie ekskluzywne marki wnętrzarskie, z których wiele można zobaczyć w Max-Flizie. Które z nich cieszą się największym zainteresowaniem ze strony Waszych Klientów?
AŻ: Trudno wskazać jakąś jedną markę. Jeśli mówimy o wyposażeniu łazienkowym, to dość popularne są robione na wymiar umywalki konglomeratowe marki Aquabella, armatura Kohler Karbon, ceramika Alape czy deszczownica ze światłoterapią Ametis firmy Graff. Nie są to rzeczy przesadnie wystawne, choć oczywiście zdarzają się i tacy, którzy cenią blask złota. Ci sięgają np. po pozłacaną armaturę z kurkami z prawdziwych kryształów od THG Paris (model Art. Deco) albo po lustra czy meble z pozłacanymi uchwytami, np. model Lutetia z firmy Oasis.

Wielu zamożnych klientów decyduje się na wydzielenie strefy SPA z basenem bądź dużą wanną. Do takich miejsc najczęściej zamawiają mozaiki. Wśród nich króluje marka Bisazza, dostarczająca mozaik szklanych, wykończonych perłowo, matowo lub w połysku. Mają mnóstwo wzorów – od klasycznych po orientalne, ale istnieje także możliwość personalizacji i otrzymania mozaiki wybarwionej na podstawie zdjęcia, które dostarczy Klient. Innym popularny trend wyznaczają płytki wielkoformatowe, np. marki Florim – giganty, których długość dochodzi do 3 metrów, imitujące marmur, metal czy beton. Natomiast co do wyposażenia, dużym zainteresowaniem cieszy się np. wanna hydrospa Seaside od Teuco, wyposażona nie tylko w rozbudowany system hydromasażu i światłoterapii, ale i w lodówkę na szampana czy wodoodporną szafkę z gniazdem do ładowania tabletu czy smartfona.

Red: A jeśli chodzi o wyposażenie np. kuchni?
AŻ: W przypadku kuchni szczególnie ważne taje się optymalne i funkcjonalne wykorzystanie przestrzeni, dlatego prym wiodą systemy projektowane na wymiar. Najbogatsi klienci zazwyczaj pytają o marki niemieckie, które kojarzą się z doskonałą jakością i precyzją wykonania, a do tego proponują szeroką gamę różnorodnych udogodnień. Na przykład meble kuchenne Schüller występują w dwóch różnych wysokościach modułów bazowych, które możemy zamontować na pięciu różnych wysokościach cokołów, co umożliwia optymalne dostosowanie wysokości mebli do wzrostu domowników. W kontekście dbania o ergonomię pracy, ciekawym rozwiązaniem jest także system mocowany bezpośrednio do ściany, na dowolnie wybranej wysokości, jaki oferuje firma Next125.

Oczywiście parametry i wymiary mebli to nie wszystko. Najzamożniejszych Klientów stać na najwymyślniejsze wyposażenie szafek, więc oczywiście korzystają z separatorów przestrzeni i rozmaitych organizerów, antypoślizgowych mat, wewnętrznego oświetlenia, wbudowanych w meble systemów do segregacji odpadów czy szuflado-ładowarek. Ale prawdziwe pole do popisu zaczyna się przy kompletowaniu wyposażenia AGD.

Red: To znaczy…?
AŻ: Milioner w zależności od potrzeb może skomponować swój spersonalizowany zestaw AGD. Spektrum możliwości jest bardzo szerokie: oprócz zwykłych piekarników do wyboru są również urządzenia do gotowania na parze, ekspresy czy szuflady do podgrzewania naczyń – a to wszystko przy zachowaniu jednolitej linii i wyglądu.

Podobnie rzecz wygląda w przypadku systemów kuchennych – Klient prestige nie ogranicza się do wyboru między płytą ceramiczną, indukcyjną czy gazową, bo może wybrać urządzenia takie jak tepany, grille, płyty typu salamandra czy indukcyjne woki. Nasi klienci często pytają o gamy produktów do niebanalnego systemu kuchennego. Polecamy im wówczas serię MIELE CombiSet, Domino od SMEGa, a także Gaggenau które w ofercie posiadają sprzęt najwyższej jakości i profesjonalne rozwiązania które zaspokoją wymagania prawdziwego “szefa kuchni”.

Inna typowa dla zamożnych Klientów zachcianka, to wyposażenie, które chowa się po pracy. Stąd chętnie zamawiają oni np. pochłaniacze, które wyglądają jak telewizory, lustra albo po prostu są chowane w blacie. Dopasowują też wygląd AGD do frontów mebli tak, aby jak najmniej rzucały się w oczy. Mogą na przykład na specjalne zamówienie wybrać sobie uchwyty dokładnie takie same jak w urządzeniach AGD, które mogą być pokryte 24-karatowym złotem i posiadać wykonany na życzenie dyskretny grawerunek Luksusowa kuchnia ma świetnie spełniać swoje zadanie, ma być najwyższej jakości od najlepszych producentów – ale nie powinna przytłaczać swoim wyglądem.

Red: No dobrze, wiemy już sporo o zamiłowaniu, jakim zamożni Klienci darzą nowinki technologiczne. A na jakie rozwiązania decydują się w strefach wypoczynkowych?
AŻ: Jeśli chodzi o meble, to króluje przede wszystkim Selva i Oasis. To renoma sama w sobie. Włoskie meble, ręcznie robione od pokoleń są klasyczne, ale nieprawdopodobnie rozpoznawalne. Ci, którzy preferują nowoczesną estetykę, chętnie kupują meble z hartowanego, dymionego szkła, jakie znaleźć można w kolekcji Veblen marki Fiam. Designerski kształt inspirowany klasycznymi, barokowymi formami, został sprowadzony do prostych elementów przez słynnego projektanta, Leonarda Dainelli’ego. Wśród zwolenników modernizmu najpopularniejsze są meble Cappellini – ten włoski producent chętnie eksperymentuje i z kolorem, i z formą. A ci, którzy lubią meble skórzane, z reguły decydują się na wypoczynek od Gamma. W przypadku tej marki poza wyjątkowym komfortem, jaki gwarantuje chociażby użycie doskonałej jakości skór czy kaczego puchu do wypełnienia siedzisk, mamy do czynienia z wyjątkowymi możliwościami personalizacji mebli: do wyboru jest kilkanaście rodzajów przeszyć, których kolor również możemy sobie wybrać z szerokiej palety barw. Co do sypialni, najczęściej zamawiane są łóżka od Smania – piękne, królewskie, z rozbudowanymi zagłówkami. Ale to już naprawdę wysoka półka cenowa.

Red: Gdyby miała Pani podsumować zwyczaje zakupowe polskich milionerów, co wysunęłoby się na pierwszy plan?
AŻ: Większość zamożnych klientów ceni sobie dyskrecję, zatem chętnie korzystają z możliwości prowadzenia transakcji bez świadków – w kameralnych pokojach albo w godzinach kiedy salon oficjalnie jest zamknięty. Zależy im również na tym, aby całe zamówienie pilotowane było przez jedną osobę – od ceramiki łazienkowej, po oświetlenie salonu. To daje im komfort i pewność, że poznamy ich preferencje i styl, oraz że cała aranżacja będzie stylistycznie spójna. Ostatnio wprowadziliśmy dodatkową usługę, polegającą na tym, że jeśli Klient jest wyjątkowo zainteresowany produktem, którego nie mamy realnie w salonie, możemy pojechać z nim np. do Włoch do fabryki producenta i pokazać na miejscu jaki to produkt, co go wyróżnia, jak komponuje się z innymi elementami wybranego wyposażenia itp. Ta opcja również cieszy się popularnością.

Red: A jeśli chodzi o sposób podejmowania decyzji zakupowych?
AŻ: Zdecydowanie priorytetem jest mądre inwestowanie w jakość. Milionerzy nie skupiają się na chwilowych trendach i przelotnych modach, sprowadzających się do takiego czy innego deseniu. Dla nich najważniejszy jest komfort wynikający z doskonałych materiałów oraz renomy producenta. Wiedzą, że jeśli zdecydują się na zakup pewnych marek, słynących z jakości dostarczanych mebli czy wyposażenia, problemy po prostu nie mają prawa się pojawić. Inny zauważalny trend to stawianie jednak na nowoczesne rozwiązania. Majętni Klienci to bardzo często ludzie doskonale wykształceni, obyci w świecie kultury i sztuki, często podróżujący do najdalszych zakątków świata. Byli na niejednych targach designu i wiele widzieli, przez co są otwarci na niestandardowe pomysły i odkrywcze rozwiązania. Chętnie korzystają z wyposażenia powstałego przy wykorzystaniu najnowszych osiągnięć technologicznych, ale starają się, by na pierwszym planie była jednak harmonia. Taka strategia pozwala im cieszyć się wyposażeniem, którego nie trzeba będzie szybko wymieniać. W sumie, większość wyborów jakich dokonują tak zwani „milionerzy” to bardzo przemyślane decyzje. Oczywiście, nie każdy będzie w stanie sobie pozwolić na te czy tamte płytki, kuchenki czy kanapy. Ale każdy może próbować kierować się przy swoich wyborach podobnymi kryteriami.

Red: Bardzo dziękuję za rozmowę.

_aznieka w stylu prestige_ wyb_r Max-Fliz

Kuchnia milionera_ wyb_r Max-Fliz

Luksusowa strefa wypoczynku_ wyb_r Max-Fliz

Authors
Top