Gotowe(nie instant) zupy dla dziecka – kupować czy nie?

Informacja prasowa
26 czerwca 2015 r.

Gotowe(nie instant) zupy dla dziecka – kupować czy nie?

Zupy uwielbiamy, bo są nie tylko smaczne, ale również wartościowe i zdrowe. Co jednak, gdy nie mamy czasu na ich przyrządzanie? Po gotowe dania sięgamy bardzo ostrożnie, szczególnie, gdy podajemy je dzieciom. I słusznie, bo wiele z nich zawiera mnóstwo szkodliwych substancji. Warto jednak poszukać zdrowych alternatyw.

Zupa – sekret zdrowia
Dzięki zupom łatwo możemy urozmaicić dietę, szczególnie naszych dzieci. To również dobry sposób na włączanie do ich jadłospisu warzyw, tym bardziej, że w wersji zblendowanej udaje się przemycić czasem nawet te, które nie należą do ulubionych przysmaków naszych pociech. W trakcie gotowania do wody przechodzą witaminy i minerały z warzyw. Przyrządzanie zupy, tym różni się od standardowego gotowania warzyw w wodzie, że bulionu nie wylewamy, tylko zjadamy go w całości. Tym sposobem dostarczamy naszemu organizmowi całe to bogactwo zdrowych składników – tłumaczy dietetyk, mgr Agnieszka Ślusarska-Staniszewska z Poradni Dietetycznej 4LINE.
„Nie” dla zupek w proszku
Walory zup powinny przekonać każdą mamę. Jednak ich przygotowanie wymaga sporo czasu, uwagi i odpowiednich składników. To sprawia, że często zapracowani, zabiegani, rezygnujemy z ich przygotowania. Niekiedy sięgamy po gotowe dania, nie zawsze zwracając uwagę na ich skład. A to poważny błąd. Absolutnie nie polecam zupek instant, zalewanych wrzątkiem czy zupek chińskich, zawierających wzmacniacze smaku, barwniki, aromaty i tłuszcze utwardzone. Takie produkty szczególnie przeciwwskazane są dla małych dzieci. Istnieje coraz więcej doniesień naukowych potwierdzających wpływ spożycia dodatków do żywności na nasilanie objawów alergii, pobudzenie nerwowe oraz zaburzenia wchłaniania składników odżywczych – wyjaśnia dietetyk Agnieszka Ślusarska-Staniszewska.

Czytamy skład
Kiedy sięgamy po produkty, które mają nam pomóc w szybkim i łatwym przygotowaniu posiłku, powinniśmy przede wszystkim przeczytać wykaz składników na opakowaniu, zwracając szczególną uwagę na zawartość szkodliwych tłuszczy utwardzonych czy substancji chemicznych. Niestety, nie ułatwia nam tego fakt, że nie zawsze zdajemy sobie sprawę, które składniki mogą negatywnie wpływać na nasze zdrowie. Barwnik E 102 – tartrazyna, występująca między innymi w zupkach w proszku, u astmatyków może powodować reakcje alergiczne, bezsenność, depresję, nadpobudliwość i dekoncentrację. W połączeniu z benzoesanami jest podejrzewany o wywoływanie ADHD u dzieci – tłumaczy dietetyk, mgr Agnieszka Ślusarska-Staniszewska. Z kolei wzmacniacz smaku E 621, czyli glutaminian sodu oraz E 622 – glutaminian potasu, mogą nasilać problemy astmatyczne, powodować bóle głowy, przyspieszone bicie serca, pogorszenie wzroku, nudności, bezsenność, osłabienie, otyłość. W ocenie, który produkt można bezpiecznie podać dzieciom, nie do końca pomaga również ustawodawstwo. Substancje dodatkowe stosowane w żywności nie są objęte jednolitym ogólnoświatowym prawem. Niektóre, dopuszczone do użycia w naszym kraju są zabronione w krajach z poza Unii, inne odwrotnie. Wynika to m.in. z tego, że substancje te podlegają ciągłym badaniom mającym stwierdzić ich właściwości i konsekwencje długoterminowego stosowania – dodaje dietetyk Agnieszka Ślusarska-Staniszewska.

Suszone znaczy zdrowe
Czy jednak trzeba zupełnie wykluczyć z jadłospisu swojego i dzieci dania gotowe? Gdy brakuje nam czasu na ugotowanie tradycyjnej zupy, warto rozejrzeć się i odnaleźć alternatywę dla produktów typu instant. Na sklepowych półkach możemy znaleźć także takie, które oparte są wyłącznie na naturalnych składnikach. W takiej sytuacji warto skorzystać z zup z suszonych warzyw, takich jak np. Dania Babci Zosi firmy SyS, które nie zawierają glutaminianu sodu, barwników i aromatów – stwierdza dietetyk Agnieszka Ślusarska-Staniszewska. Suszone warzywa, które są ich podstawą, dzięki procesowi odparowania wody, zachowują substancje odżywcze oraz walory smakowe. W trakcie suszenia, pomimo strat witaminy C i witamin z grupy B – wrażliwych na obróbkę cieplną, utrzymują się ważne dla zdrowia witaminy, takie jak witamina A (beta-karoten), minerały np. potas, magnez, selen, a także węglowodany i błonnik, które nie ulegają znaczącym stratom. Pozostają one w suszonym produkcie w naturalnej, skoncentrowanej formie.

Gotowe i zdrowe
O dietę warto dbać zawsze, nie tylko wtedy, gdy mamy dużo czasu i pomysłów. Podchodząc rozsądnie do tego, co możemy znaleźć na sklepowych półkach, także w ofercie dań gotowych, z łatwością możemy jeść smacznie i zdrowo. Proponowane Dania Babci Zosi firmy SyS są łatwe do przechowania, a dzięki wykorzystaniu naturalnej metody jaką jest suszenie, mają także długi termin przydatności. Dzięki temu możemy mieć je zawsze pod ręką. Gdy brakuje nam czasu lub jesteśmy w podróży, warto sięgnąć po pomidorową z ryżem czy krupnik, które nasze dzieci lubią szczególnie. Zupa pomidorowa z serii Dania Babci Zosi będzie idealną propozycją na niedzielne obiady jak również w tygodniu po pracy. Delikatna, lekka i aromatyczna zupa, dzięki zawartości ryżu jest odpowiednia również dla dzieci na diecie bezglutenowej. To doskonałe rozwiązanie dla zapracowanych mam, ponieważ przygotowanie zupy zajmie nam jedyne 15 minut. Zupę najlepiej podawać z łyżką śmietany i świeżą bazylia, którą dodajemy pod koniec gotowania. Z kolei dla małych smakoszy kasz, znakomitą propozycją będzie krupnik. Gotowany na skrzydełkach z kurczaka jest niezwykle aromatyczny i sycący. Skutecznie też rozgrzeje w chłodniejsze dni. Szybki do przygotowania bo w zaledwie 20 minut zniknie z talerzy w kilka chwil.
Informacje o produkcie

Pomidorowa z ryżem z serii Dania Babci Zosi
Delikatna, lekka i niezwykle aromatyczna – Zupa Pomidorowa Babci Zosi z pewnością będzie smakować całej rodzinie.
Masa: 95 g
Cena: 4,99 zł.
Krupnik z serii Dania Babci Zosi
Krupnik z serii Dania Babci Zosi będzie idealną propozycja na obiad, dla każdego dziecka. Lekki i pożywny a do tego łatwy i szybki do przygotowania, bo w zaledwie 20 minut.
Masa: 95 g
Cena: 4,99 zł

Authors
Top