Czy się biega, czy się siedzi – ważne jest to co jesz

Teaser

Chcemy być piękni, młodzi i zdrowi. Zawsze uśmiechnięci i tryskający energią. Rzeczywistość pokazuje często inny obraz nas samych powodując, że lustro najchętniej schowalibyśmy w najdalsze zakątki piwnicy. Przyczyn odwrotnego wyobrażenia naszej osoby warto doszukiwać się w trybie naszego życia i nawykach żywieniowych.

Moda na zdrowe życie trwa. Ważna staje się dobra kondycja i szczupła sylwetka. Szkoda, że tylko 5% Polaków ćwiczy regularnie i intensywnie poddaje się treningowi fizycznemu. Co trzeci Polak ćwiczy albo sporadycznie lub w ogóle tego nie robi. Słomiany zapał daje się zaobserwować również, gdy chodzi o dostosowanie do podstawowych reguł właściwego odżywiania. A przecież nie od dziś wiadomo, że dieta musi być kompatybilna z trybem naszego życia.

Jak podkreśla Agnieszka Piskała, dietetyk firmy Nestle ?Niezależnie od tego jakie wykonujemy w ciągu dnia obowiązki, czy wykonujemy prace siedzącą, przy biurku, czy nasza praca jest bardziej aktywna i dodatkowo mamy aktywność fizyczna po pracy, nasz codzienny jadłospis powinien się różnić. [?] Osoby, które mają siedzący tryb życia, nie potrzebują dużo kalorii, ale jednocześnie są narażone na wiele pokus podjadania między posiłkami. Ważne jest, by takie osoby jadły posiłki gęste energetycznie, bo to są produkty, które dają uczucie sytości. Dzięki nim możemy wytrwać trzy, cztery godziny, do kolejnego posiłku.?

Inaczej dieta będzie wyglądać u osób, których życie zawodowe lub prywatne oparte jest na aktywności fizycznej. Pod uwagę należy wziąć również to czy jest ona wysiłkowa czy wytrzymałościowa. Dieta zależy tez od tego, czy pracujemy na tzw. ?masę? czy po prostu chcemy schudnąć. Istotne jest to, ze osoby pracujące fizycznie, powinny stosować dietę opartą o węglowodany.

To, co jemy ma również znaczenie dla osób narażonych na stres. Podczas gdy jedni pochłaniają ogromne ilości jedzenia, drudzy nie mogą przełknąć ani kęsa. I tu bardzo ważny jest zdrowy rozsądek.

Duzy wpływ na to jak wyglądamy, na nasz metabolizm ma sen. ?Wielokrotnie udowodniono, że osoby, które śpią co najmniej 8 godzin, są znacznie szczuplejsze i mniej narażone na nadwagę i otyłość. [?] Nie zależnie czy jest się sową czy skowronkiem, czy siedzi się do późna czy rano się wstaje jedną z zasad zdrowego odżywiania jest fakt, że powinniśmy jeść ostatni posiłek na dwie, trzy godziny przed pójściem spać?, podkreśla Agnieszka Piskała.

Na koniec do rozważenia pozostaje sięganie po żywność ekologiczną, której grono sympatyków rośnie. Co prawda jest ona znacznie smaczniejsza, ale też niestety droższa. A przecież żywność konwencjonalna, swoją jakością i bezpieczeństwem nie odbiega od standardów. To co często jest mylone i błędnie interpretowane przez wiele osób jest teza, że żywność ekologiczna jest bardziej zdrowa. A przecież śmietana zawsze będzie śmietaną i bez względu, czy będzie pochodzić od krów hodowanych ekologicznie czy konwencjonalnie, zawsze podniesie cholesterol.

 

Źródło videoPR.pl. Dostarczył netPR.pl
Authors
Top