Bezpieczne zakupy w Allegro – Program Ochrony Kupujących

Allegro.pl wprowadziło nowy program:  Program Ochrony Kupujących. Zastąpił on usługę Bezpłatne Ubezpieczenie Kupujących. Choć wiele istotnych elementów uległo zmianie, generalna zasada pozostaje identyczna: w ramach Programu serwis aukcyjny Allegro oferuje Kupującemu zwrot wpłaconej Sprzedającemu kwoty (do 300 zł) w przypadku, gdy zapłacił za towar, ale go nigdy nie otrzymał lub otrzymał towar, który znacznie różni się od tego, który był opisany na stronie z przedmiotem. Serwis postanowił znacznie uprościć zasady oraz warunki przyznawania zwrotu wpłaconej kwoty. Allegro liczy na to, że dzięki temu niemal wszyscy poszkodowani Kupujący będą mogli uzyskać rekompensatę. Świadomość istnienia Programu w takim kształcie powinna też wpłynąć pozytywnie na zaufanie do zakupów na Allegro. Oto lista najważniejszych zmian (w stosunku do usługi Bezpłatne Ubezpieczenie): ?  zniesienie ograniczeń dotyczących komentarzy pozytywnych Sprzedającego (wcześniej Sprzedający musiał mieć co najmniej 2 punkty w systemie komentarzy, czyli co najmniej dwa komentarze pozytywne, a przynajmniej jeden z nich musiał być wystawiony co najmniej 30 dni przed zakończeniem aukcji), ?  zniesienie ograniczeń dotyczących daty rejestracji Sprzedającego oraz czasu uzyskania przez niego komentarzy pozytywnych (wcześniej Sprzedający musiał być zarejestrowany w Allegro co najmniej od 60 dni), ?  zniesienie dodatkowego kroku w procedurze (teraz dane jednostki Policji oraz numery dochodzenia/śledztwa są podawane od razu przy wypełnianiu wniosku, nie trzeba ich w późniejszym terminie uzupełniać), ?  wydłużenie czasu, w którym można wypełnić Formularz (wcześniej 15 dni - od 30 do 45 dnia po zakończeniu aukcji, teraz znacznie dłużej - od 30 do 90 dnia po zakończeniu). Teraz z Programu można skorzystać w przypadku dokonywania zakupu od każdego Sprzedającego z wyjątkiem tych, którzy w momencie składania oferty mieli przewagę komentarzy negatywnych (-1 lub mniej punktów). Najważniejszym z warunków otrzymania zwrotu jest zgłoszenie sprawy na Policję i otrzymanie pisemnego postanowienia o wszczęciu dochodzenia/śledztwa. Dodatkowo strona informacyjna Programu została przebudowana w taki sposób, by jeszcze łatwiej dostępne były wszystkie wyjątki, czyli przypadki, w których zwrot nie może zostać przyznany (np. przesyłka "za pobraniem" lub odbiór osobisty). Więcej informacji o Programie: http://www.allegro.pl/help_item.php?tid=45&item=126 Więcej informacji o aukcji internetowej Allegro: http://www.allegro.pl/country_pages/1/0/marketing/about.php http://www.allegro.pl/country_pages/1/0/marketing/press/index.php  
Źródło Grupa Allegro Sp. z o. o.. Dostarczył netPR.pl
Authors
Tags , , ,

Related posts

Top